زینبزینب، تا این لحظه: 10 سال و 1 ماه و 2 روز سن داره

زینب، میوه دل مامان و باباش

انتخاب اسم، شاهنامه ای با پایان خوش

1393/1/16 1:41
نویسنده : مامان و بابا
679 بازدید
اشتراک گذاری

مامانش خیلی دنبال اسم میگشت، پدر صاحاب اینترنت رو در آورد..!

منم از همون اول که چه عرض کنم از قدیم الایام اسم انتخابیم مشخص بود (زینب و حسین، سومیشو نمیدونم.!) عیال هم آخر کار به این دوتا اسم رسید (یاسین و اسماء)

یه جلسه رسمی برگزار کردیم که جزئیاتش تو عکس مشخصه

صورتجلسه

بعدش گفتیم بابام برا هر چهارتا اسم به ترتیب چهارتا استخاره بزنه

هردوتا اسم پسرا بد اومد و هردوتا اسم دخترا خوب...! درسته که گیجتر شدیم ولی تقریبا مطمئن شدیم که بچمون دختره.!

به طرز تابلویی استخاره زینب خانم بهتر از همه بود ولی مامانش... منم یه عمر با اسم زینب زندگی کرده بودم.

خلاصه گذشت و گذشت تا در تاریخ 16 بهمن 92 جنسیتش مشخص شد که اونم داستانی داشت، رفتم تو مطب دکتر و گفتم میخوام از کل پروسه تعیین جنسیت فیلم بگیرم و گرفتم و شد فیلمی بس تماشایی... بماند

17 بهمن بود که محبوبه خانم بصورت خود جوش در جواب پیامک تبریک شهناز خانم اسم زینب رو برای شهناز پیامک کرد، وقتی دیدم یه دو ساعتی تو کما بودم

لذتی که اونروز داشتم به مراتب از لذت روز تولدش برام بیشتر بود

و اینگونه بود که عیال تا آخر عمر منو شرمنده این فداکاری خودش کرد. ایشالا که خدا خیرش بده و حضرت زینب دستشو بگیره

نیت منم از انتخاب این اسم جدای از اینکه به کسی ربطی نداره یکی ارادت قلبی خیلی خیلی خاص به صاحب این اسم بود، یکی اینکه یقینا اسم روی شخصیت انسان تاثیر داره فارغ از اینکه خیلیا اسمشون خوبه و خودشون بد و از این حرفا، و دیگر اینکه اسم ایشون تو فامیل ما غریب بود و من دوست داشتم اسمی رو که خدا و رسولش دوست دارن رو از غربت دربیارم بقیه دلایلش هم بماند

وقی به خانواده اعلام کردیم تقریبا طوری برخورد کردن که انگار قتل نفس کرده بودیم، خیلی برخوردای منفیه محترمانه و غیر محترمانه رو تجربه کردیم (منظورم تو حلقه اول خانوادس)

تقریبا فقط مسیح و متین مخالفت نکردن و خان داییش و ..!

البته نظر همه این بود که اسم خوبیه ولی بچه وقتی بزرگ میشه شاید از اسمش خجالت بکشه...!

این دیگه به عرضه من تو تربیت بچم برمیگرده، امیدوارم مثل اسمش "زین اب" مایه افتخار پدرش و خانوادش باشه و همیشه به اسمش بباله

امیدوارم یه روز بفهمه که پشت انتخاب این اسم یه کوه عشق و اعتقاد و علاقه خوابیده نه مثه بعضیا هوس و میل به خاص بودن و کلاس گذاشتن جلوی دیگران

نمیخوام خیلی دربارش بنویسم ولی این مخالفتا اینقدری بود که یه روز به تنگ اومدم و به بابام گفتم یه استخاره برام بگیره، بد و خوبش برام مهم نبود فقط یه قوت قلب از قران میخواستم

که آیه 25 از سوره حدید اومد...

لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَأَنزَلْنَا الْحَدِيدَ فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالْغَيْبِ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ

به راستى [ما] پيامبران خود را با دلايل آشكار روانه كرديم و با آنها كتاب و ترازو را فرود آورديم تا مردم به انصاف برخيزند و آهن را كه در آن براى مردم خطرى سخت و سودهايى است پديد آورديم تا خدا معلوم بدارد چه كسى در نهان او و پيامبرانش را يارى مى‏كند آرى خدا نيرومند شكست ناپذير است

من خیلی از این آیه پیام دریافت کردم و خیلی خیلی خدارو شکر کردم که اینقد به وضوح دلمو روشن کرد

نمیدونم کجا  و چه خوش رقصی به درگاه خدا کردم که این سعادت نصیبم شد که همچین اسمی رو روی فرزندم بزارم

نمیدونم چطور میتونم شکر این نعمت رو بجا بیارم

نمیدونم چطور از همسرم تشکر کنم

الحمدلله

الحمدلله کما یستحق

پسندها (1)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (6)

بابای نی نی مون طاها
13 فروردین 93 22:52
همش درست و صحیح اما اولا چرا تا حالا سعی نکردی اون دستخط مسخرتو عوض کنی. این بچه قبل از اینکه به متن این کاغذ بخنده به دستخط مزخرفت میخنده و روش هم نمی شه به کسی بگه این دستخط بابای مسخرمه و از همون اول زندگیش دچار سرخوردگیه شدیدی می شه!! دوما چرا اون امضای بچگانه ای که هر بچه بی سوادو کوچولویی هم میتونه اونو جعل کنه رو عوض نمیکنییییییییییییییی و سوما اسم خودتو با خودت مقایسه کردم.... بماند بزار دهمنو ببندم!! اما کلا باید بگم اسم قشنگیه یه آرامشی میده
بابای نی نی مون طاها
14 فروردین 93 18:46
چیه ترسیدی نظرم و بذاری مردم ببینن
بابای زینب
15 فروردین 93 17:48
خدایی دسخطم خیلی ضایعه ببخشید
از طرف زندایی کوچیکه
16 فروردین 93 1:00
اولا جمع نبند من مخالف نبودم به نظر من کسی که این اسمو برای بچش انتخاب میکنه باید این توانایی رو در خودش ببیند که بتونه بچشو جوری تربیت کنه که در تمام مراحل زندگیش حرمت این اسمو نگه داره و به شما تبریک میگم که این توانایی رو در خودتون دیدید
حاج حسن توکلی دامت برکاته
16 فروردین 93 10:02
صورتجلسه شماره نشده و مهر محضری هم ندارد و از درجه ی اعتبار برخورد دار نیست صادق جان از همین الان ترجمه ی متون میخی رو به زینت خانم یاد بده
بابای نی نی مون طاها
17 فروردین 93 22:43
یه لایک +به حاج حسن توکلی دامت برکاته (میخی رو خوب اومدی)