زینبزینب، تا این لحظه: 10 سال و 1 ماه و 2 روز سن داره

زینب، میوه دل مامان و باباش

حمام چهل روزه

1393/3/16 23:53
نویسنده : مامان و بابا
1,730 بازدید
اشتراک گذاری

در اساطیر کهن آمده که نوزاد بعد از چهل روز کلی از اینرو - به اونرو میشه و در همین کتب تاریخی یه سنت بسیار مهم حمام چهل روزگی میباشد

زینب کاظمی

زینب کاظمی

شاید فک کنید اینجا صحرای عرفاته و من در حال جمع کردن سنگ برای رمی جمرات ...

نخیر، ایشالا بزودی به لطف حضرت زینب(س) به اونجاهاهم میرسیم...

فک کنم 18 اردیبهشت بود که کله سحر مارو از خواب بیدار کردن که پاشو برو تو بیابون ریگ جم کن...!

گفتیم چرا؟ گفتن رسمه که وقتی بچه چهل روزش شد یه حموم مخصوص داره که تو اون حموم میگن رسمه چهل تا ریگ رو جم میکینی، میشوری، روش آب میریزی سپس بعد از اتمام حمام اون آب رو روی بچه میریزی...

پشتوانه روایی نداره ولی خب جالبه، منم رفتم و چهل تا ریگ جم کردم و خلاصه عملیات استحمام به خوبی و خوشی انجام شد

زینب کاظمی، بعد از حمام

اینم خواب راحت عروس خانوم بعد از حمام چهل روزه ...

پسندها (2)

نظرات (1)

خان دایی
20 خرداد 93 19:47
راستش منم اولین باره دیدم یه کم فک کردم و از اونجا که مطمئنم آنچه در قدیم انجام میشده به اعتبار اشخاصی چون بوعلی و ... بی علت و بی حکمت نیست یه کم به این ماجرا فک کردم و یه دلیل واسه خودم ساختم که خودم رو قانع کرد اما ماحصل افکار اینجانب:اولا چهل دانه ریگ نیست و چهل نوع ریگ بوده یا چهل ریگ با رنگهای مختلف که نشون میده کانی های متفاوتی دارن که با قرار گرفتن این کانی ها توی آب یون آزاد میشه و قرار دادن بچه توی لگن محتوی این ریگها باعث میشه انواع کانی های موجود روی این کره خاکی به بدن بچه برسه و و حتی ممکنه بچه ار اون آب بخوره که همین باعث آماده شدن بچه واسه زندگی رو این کره خاکی میشه.